איך מתכוננים לבחינת ה- IMAT לבד?

image

בחינת ה-IMAT היא בחינת הכניסה ללימודי רפואה באיטליה באנגלית, והיא, כמו מקבילתה האיטלקית בנוייה משני חלקים מרכזיים שמתחלקים לתתי קטגוריות.
הקטגוריות הן:
חלק ראשון: ידע כללי ולוגיקה
חלק שני: מדעי החיים, מתמטיקה, פיזיקה, וכימיה
לחצו כאן כדי לקרוא את החומר הדרוש לבחינה (באיטלקית, מעמוד 11 והלאה) או לחצו כאן למאמר שבו תרגמתי את כל החומר הדרוש לבחינה לעברית

הבחינה כתובה בשפה האנגלית, ולמעשה אין כל צורך בהכנה מקדימה מבחינת השפה האיטלקית בשביל להכנס לאוניברסיטה או לעבור את הבחינה בהצלחה.

כך נראתה הבחינה של השנה שעברה

אז מה הן האופציות שברשותכם בכדי להתכונן לבחינה:
-האופציה הראשונה, היקרה והפחות כדאית לפי דעתי היא כמובן להרשם למכינה. מכינות שכאלה עולות בסביבות ה-15,000 שקל לקורס מקיף כשבסופו, אף אחד אינו מבטיח לכם שאכן תיכנסו לפקולטה לרפואה.

האופציה השנייה היא הכנה לבד. ישנם ספרים נהדרים להכנה לבחינה. הנה לינקים לכמה מהם:

  1.  ספר ההכנה לבחינת ה BMAT (שהיא בחינת הכניסה למספר אוניברסיטאות בעולם והיא כמעט זהה לזו האיטלקית).
  2. ספר 1200 שאלות של חברת אלפא טסט, השאלות כתובות באנגלית אבל הפתרונות לשאולות הם באיטלקית, עם זאת, זה עדיין לפי דעתי אחד הספרים הטובים ביותר שמכינים בצורה קרובה יותר למציאות את המתמודד 
  3. אם לא הבנתם חומר כלשהו, או שאתם מעדיפים ללמוד את החומר ע”י הרצאות ולא מהספרים, האתר Khan academy הוא האתר הטוב ביותר שבו תוכלו למצוא את כל החומר המדעי לבחינה

ההצעה שלי לכם היא ליצור לוח זמנים בו תכסו בכל שבוע נתון מספר ארגומנטים בכל חלק מהבחינה, כך שבשבוע נתון תלמדו פרק בכימיה, ביולוגיה, פיזיקה, מתמטיקה וכמובן שאלות לוגיקה באנגלית. כמובן שעליכם להקדיש במהלך השבוע זמן מספק לתרגול שאלות מהבחינה.

סה”כ תהליך ההכנה לבחינה לא צריך לקחת לכם יותר משלושה חודשים, כאשר במהלך החודש האחרון לפני הבחינה עליכם להקדיש את מירב הזמן לחידוד החומר שכבר נלמד ותירגול שאלות מהבחינה.

מבחינת מבנה הבחינה, הבחינה בנוייה ככה שכל תשובה נכונה מקנה לכם 1.5 נקודות וכל תשובה שגויה מורידה לכם 0.4 נקודות

עליכם לזכור שכמות המתמודדים על מקום נתון היא גבוהה הרבה יותר מכמות המתמודדים במסלול האיטלקי ועל כן עליכם לנסות להוציא את מירב הנקודות בבחינה (ולא רק לעבור את הבחינה כמו במסלול באיטלקית- 20 נק’). כמו שהבנתם הבחינה היא למעשה תחרות בין המתמודדים ולכן אין מספר קסם שניתן לעבור ולהכנס בוודאות לפקולטה, אבל אני כן יודע בוודאות שהמתמודד האחרון שהצליח להכנס לקורס באנגלית באוניברסיטת סטטלה במילאנו קיבל 55 נק’ בבחינה.

שיהיה בהצלחה חברים!

20 מחשבות על “איך מתכוננים לבחינת ה- IMAT לבד?

  1. לגבי זמן ההכנה והלמידה, אתה מתכוון לאנשיל בעלי רקע מדעי מהתיכון? מה ההמלצה שלך למישהו שאין לו רקע בכימיה ומעט בביולוגיה ורוצה ללמוד באיטליה, לעבוד לפי התוכנית של הבגרות לדוגמא? לעבור על כל הנושאים ב Khan academy או להתכוונן ספציפית למבחן לךי שאלות של הimat וספרי הa level.
    אני מעוניין להבחן בשנת 2018

    • אני למדתי ביולוגיה בתיכון, את המבחן עשיתי כמעט 8 שנים אחרי התיכון ככה שזה כמעט כמו לא ללמוד בכלל.
      ממליץ לך להתכונן לפי ספרי ההכנה/ קאהן אקדמי-כדי לפתור את המבחן ולהצליח בו.
      הרבה מאד אנשים עושים טעות כשהם חושבים שהם צריכים "לדעת" מדעים לפני שהם מגיעים לבחינה ואז הם מבזבזים הרבה מאד זמן על לימודי סרק שאין להם שום קשר לבחינת הכניסה- לכן תלמד רק את החומר שתצטרך להבחן עליו.

      • תודה! אני מבין שלא למדת כימיה בתיכון, למדת לפי השאלות במבחן או לפי הסילבוס? כמה זמן הכנה אתה חושב שהולם הכנה טובה?

      • אני אישית למדתי לפי הסילבוס,לפי הספרים באיטליקית (alpha test) והכי חשוב- לפי קאהן אקדמי.
        הייתי ממליץ לך ללמוד כחצי שנה לפני הבחינה אם אתה רוצה לעשות את זה ברוגע או שלושה חודשים זה גם מספיק אבל אתה תצטרך להיות מהיר עם ההכנה שלך.
        לפי דעתי הדגש הכי חשוב שתצטרך להקפיד עליו זה לפתור ים של שאלות הכנה- ככל שתתאמן יותר על שאלות בסגנון הבחינה יהיה לך יותר קל בבחינה עצמה.

  2. היי, תודה רבה על הכתבה. ממה שהבנתי זה שמומלץ ללמוד באופן עצמאי מאשר מכינה. חשבתי להתחיל ללמוד מעכשיו. השאלה מתי המבחן? באפריל או בספטמבר שנה הבאה? ואתה ממליץ ללמוד דרך קאן אקדמי? יש לך קישור אינטרנטי לדף הרלוונטי? תודה

    • היי, הבחינה מתבצעת בד"כ במהלך חודש ספטמבר.
      לגבי קאן אקדמי- זה אתר מצויין והוא עוזר בצורה משמעותית, יחד עם זאת עליך לתרגל את השאלות ולקנות גם ספרים מומלצים לבחינה.
      את כל הפרטים תוכל למצוא פה או בגוף הכתבה הזאת

      • תודה רבה על המענה.
        זה לדוגמה סילבוס שתואם את מה שנדרש לדעת לקראת הבחינה (ספציפית בביולוגיה)? https://www.khanacademy.org/science/biology..
        יש גם קישור נוסף אבל מצאתי לנכון לא להשתמש בו משום שהוא לא מתחיל מהבסיס, וכמו כן הוא מיועד למבחן ה MCAT (יש דמיון ל IMAT)
        https://www.khanacademy.org/test-prep/mcat
        חשבתי ללמוד נושא-נושא. לגבי הספרים אשמח אם תשלח לי לינק לספרים מומלצים (באנגלית).
        יש לי מס' שאלות נוספות, אשמח אם תשיב עליהן:
        – האם הלימודים אכן תאמו את הציפיות שלך? אני לדוגמה מעוניין ללמוד רפואה מאחר שזה מעניין ומסקרן אותי גוף האדם ומדעי החיים, וכמו כן אני רוצה לעזור לאנשים אחרים. בנוסף זה מקצוע יוקרתי וחשוב מאין כמוהו. האם מתאים לי ללמוד רפואה? איך הגעת לרעיון ללמוד רפואה? האם כל חייך שאפת ללמוד את המקצוע? אני לדוגמה רק במהלך הצבא התחלתי לגלות עניין בתחום.
        – באיזה גיל התחלת ללמוד רפואה? האם ניסית להתקבל בארץ (פסיכומטרי, מעבר מבחן מו"ר)?
        – האם לא חששת ללמוד בחו"ל (מדינה זרה, הרחק מהמשפחה ומחברים, עצמאות מוחלטת)? אני חושש שזה אולי יהיה גדול עליי ואני אנשור מהלימודים ואחזור ארצה (אף על פי שאני בנאדם שאוהב אתגרים).
        – איך הסתדרת מבחינת מימון? התארגנת על כספים טרם התחלת ללמוד ו/או גם תוך כדי הלימודים עצמם?

        ממש מצטער שחפרתי, אבל אני מעוניין לדעת מספיק פרטים על מנת להבין אם זה צעד נכון עבורי או שמא אשאר ללמוד כאן בארץ ואתפשר על תחום שונה (רוקחות/רפואת שיניים). אני בטוח שאתה עסוק בלימודים, אך אשמח אם תציין כל פרט נוסף שאתה חושב לנכון שהוא קריטי ומהותי.
        הכתובת מייל שלי היא israelisraeli160@gmail.com

        תודה רבה, אתה מקור להשראה
        ושנה טובה

      • שמח לעזור,
        כמו שכתבתי במאמרים השונים, קטן אקדמי עוזר בתהליך ההכנה מבחינת החומר הלימודי אבל אינו תואם אחד לאחד את החומר הדרוש לבחינת הIMAT.
        כדי להיות מוכן לבחינת הIMAT יהיה עליך לרכוש את הספרים המופיעים בלינק הבא: ספר לימוד ו ספר תרגול או מקביליהם המעודכנים יותר (יוצאת מהדורה חדשה כל שנה).

        אם אתה מעדיף לקרוא את הסילבוס המלא הכולל את הנושאים לבחינת הIMAT בעברית (תרגום שלי) כנס ללינק הבא חומר הבחינה בעברית

        לגבי שאר שאלותיך, אשיב על כולן באופן מסודר במאמר נפרד, אז את/ה מוזמן להישאר מעודכן ולעקוב אחרי עדכונים בבלוג בדף הפייסבוק שפתחתי.

        שיהיה בהצלחה

      • תודה רבה. בהמשך להתכתבות, האם אוניברסיטת ביקוקה במילאנו מעבירה לימודי רפואה באנגלית? ואיזו אוניברסיטה (בחבל לומברדיה/בצפון איטליה) ברמה הכי גבוהה – רפואה באנגלית? וכמה כסף צריך להיות ברשותי על מנת לשרוד את השנים הראשונות באיטליה? תודה !

      • אתה שואל אותי שאלות שכבר כתבתי עליהן מאמרים מפורטים.
        חפש בבלוג

  3. שאלה נוספת, שמעתי שבאיטליה יש איסור על דיסקציות (ניתוח גופות) והלימודים הם יותר עיוניים מאשר מעשיים… האם זה נחשב חסרון?

  4. היי:)

    לא ממש הבנתי באיזה שפה נעשה המבחן IMAT.
    אני מעוניין ללמוד באיטלקית, זה אומר שהמבחן יהיה כתוב בשפה האיטלקית?

    • בחינת הimat היא בחינה באנגלית והיא משמשת לקבלה ללימודי רפואה באנגלית באוניברסיטה ציבורית.

      בחינת האמיסיונה (ammissione) היא בחינה באיטלקית על מנת להתקבל ללימודי רפואה באיטלקית באוניברסיטה ציבורית.

      כדי להתקבל ללימודי רפואה באנגלית באוניברסיטאות פרטיותו מתקיימים מבחנים ספציפים לכל אוניברסיטה בנפרד.

  5. היי שוב 🙂

    שמעתי שהרמה של המבחן IMAT עלתה בשנתיים האחרונות בצורה משמעותית מהשנים הקודמות, האם לדעתך בכל זאת אפשרי ללמוד בצורה עצמאית במידה ולא למדתי ביולוגיה, כימיה ופיסיקה בתיכון?
    אני קואה בהמון מקורות שמומלץ ללמוד לבד כי חבל "לזרוק" את הכסף על מכינות שמתיימרות להכין אותך למבחן, אך מצד שני רוב המקורות נכתבו לפני יותר משנתיים.
    בנוסף לזה, שמעתי גם שחבל לקנות את הספרים של אלפא טסט מאחר והם לא מדויקים ומכינים בצורה חלקית ביותר למבחן.

    אשמח לשמוע את דעתך,
    המון תודה!
    בני

    • היי בני,
      אתה שואל אותי שאלה טובה אבל לצערי אני לא יכול לענות לך כי אני לא מכיר אותך מבחינת יכולות הלימוד שלך.
      אני ממליץ לך לפתוח בחינות של שנים שעברו, הן יעזרו לך להחליט אם כדאי לך ללכת על מכינה או ללמוד לבד.
      בכל מקרה הייתי ממליץ לך לזכור תמיד שגם במכינה אין מכוללי ניסים- הם ככל הנראה יחזרו על כל החומר שנכתב בספרי אלפא טסט ודומיהם או בקאן אקדמי.

  6. שלום עמיר,
    קודם כל תודה על האתר הנהדר, הוא נתן לי הרבה מאוד חומר לפני הקבלה שלי ללימודים (היום אני כבר סטודנט בפאביה) ואת ההשארה להקים את האתר https://entermedschool.com
    אתר חינמי לחלוטין עם סרטונים, תשובות מלאות, תמיכה וליווי בכל התהליך הבירוקרטי והלימודי למבחן האיימט
    אין ספק שאפשר להתכונן למבחן האיימט לבד.

    • היי ארי,
      אני מודה לך מאד על הביקורת החיובית!
      זה נותן לי סיפוק גדול לדעת שהאתר תרם לך בהכנה ושכיום אתה לומד רפואה. אחרי הכל- זאת הייתה המטרה של אתר זה מלכתחילה.
      אם תרצה, אתה יותר ממוזמן לכתוב מאמר אורח בבלוג, כך שגם האתר שלך יזכה לחשיפה גדולה יותר ויתרום ליותר סטודנטים.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.